آموزش زبان روسی(Русский язык)،انگلیسی،اسپانیایی

آزمون MSRT چیست؟ آشنایی با آزمون زبان MSRT

آزمون MSRT چیست؟ آشنایی با آزمون زبان انگلیسی MSRT – همه چیز درباره آزمون  MSRT وزارت علوم

آزمون MSRT توسط مرکز آزمون زبان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و در مراکز دانشگاهی اعلام شده برگزار می گردد. و در دانشگاه های داخل کشور جایگزین مدارک زبان آیلتس و تافل در مقاطع دکترا می باشد.

ساختار آزمون:

آزمون MSRT از سه بخش شامل ۱۰۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۱۰۵ تا ۱۱۰ دقیقه تشکیل شده است.

  • شنیداری (Listening Comprehension) شامل ۳۰ سؤال با زمان پاسخگویی بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه
  • گرامر و ساختار (Structure and Written Expression) شامل ۳۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه
  • مهارت درک مطلب(Reading Comprehension) شامل ۴۰ سوال با زمان پاسخگویی ۵۵ دقیقه

دانشجویانی که می خواهند در مقطع دکترا در دانشگاه های معتبر ایران، ادامه تحصیل دهند، باید این مدرک را داشته باشند. از آنجایی که دوره ها و برگزاری این آزمون، نسبت به سایر آزمونها مانند تافل و آیلتس هزینه بر نیست، متاسفانه عده ای باور دارند سطح علمی آزمون دشوار نیست این در حالی است که تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون قبول می شوند.

مدرک این آزمون مورد تأیید وزارت علوم است و کلیه دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می‌دانند.

آزمون های زبان انگلیسی

 آزمون MSRT آزمون زبان جامع است و مدرک آن از سوی تمام دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت‌خانه های علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می‌شود و بیشتر داوطلبان شرکت کننده در آزمون MSRT دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پزشکی و انسانی هستند.

مدیرکل بورس و دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم در سال ۱۳۹۵ گفته بود که آزمون MSRT اعتبار ملی و بین‌المللی دارد، گفت: بسیاری از دانشجویانی که برای بورسیه عازم کشورهای دیگر می‌شوند مدرک آزمون MSRT دریافت می‌کنند و این مدرک در بسیاری از کشورهای دنیا پذیرفته می‌شود. در داخل کشور نیز دانشجویانی که بخواهند در دوره‌های دکتری شرکت کنند می‌توانند این مدرک را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند.

نکات مهم

۱- این آزمون اصلا جایگزینی برای آزمون آیلتس و تافل نیست.
۲- برای آمادگی در آزمون و کسب حداقل نمره، باید سطح زبان انگلیسی شما در سطح آیلتس ۶ آکادمیک باشد.
۳- صحت کارنامه صادر شده توسط MSRT را می توان در سامانه آزمون زبان MSRT بررسی کرد.
۴- برای موفقیت در آزمون، می بایست قدرت درک مطلب و دانش واژگان لغات زبان انگلیسی را افزایش دهید. مطالعه کتاب های ۵۰۴ و ۱۱۰۰ توصیه می شود.
۵- دریافت مشاوره برای آمادگی در آزمون MSRT از افرادی که بیش از ۶۰ درصد کل نمره را کسب کرده اند، راهنمای خوبی برای متقاضیان شرکت در آزمون است.

سوالات متداول در خصوص آزمون MSRT به نقل از سامانه آزمون زبان MSRT :

۱. برگزاری آزمون MSRT در سال چند بار می باشد و آیا شرکت در آن محدودیت دارد؟ و در صورت عدم قبولی در یک دوره می توان در دوره بعدی شرکت نمود؟

آزمون MSRT در سال ۱۰ بار برگزار می شود و شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می توان در دوره های بعدی نیز ثبت نام کرد ولی داوطلبانی که نمرات انها بالاتر از ۷۵ باشد تا یکسال نمی توانند در ازمون شرکت نمایند چون ظرفیت ازمون فوق برای مراکز دانشگاهی و آموزشی بوده و آخرین حد نصاب مراکز فوق نمره ۷۰ می باشد .

۲. شماره رهگیری (کد۱۵ رقمی) کارنامه را از کجا می توان تهیه کرد؟

شماره رهگیری کارنامه شماره ۱۵ رقمی می باشد که در قسمت پایین کارنامه درج شده است.

نمونه کد رهگیری : http://msrt-exam.saorg.ir/Verify/111111111111111 ضمنا” کد درج شده بصورت فرضی و نمونه است

۳. چگونه می توان با مرکز آزمون تماس برقرار کرد؟

ارتباط با مرکز آزمون فقط ازطریق محیط کاربری قسمت ارسال و دریافت پیام امکان پذیر است.پیغام خود را ارسال نموده و در اسرع وقت به شما پاسخ داده خواهد شد ضمنا” با مراکز شهرستانها تماس نگیرید پاسخگویی فقط از طریق سامانه می باشد.

۴. تعداد سوالات آزمون و وقت آن چند دقیقه است؟

تعداد ۱۰۰ سوال می باشد: ۳۰ سوال شنیداری (زمان پاسخگویی بعد از اتمام CD که معمولا” بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می باشد) ، ۳۰ سوال گرامر(زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه) و ۴۰ سوال درک مطلب (زمان پاسخگویی۵۵ دقیقه ).ضمنا” دفترچه سوالات یک مرحله توزیع می شود .

۵. چگونه کارنامه را دریافت و به مکان هایی که این مدرک را می خواهند ارائه نمایم؟

جهت دریافت کارنامه نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد داوطلبان می توانند بعد از دریافت کارنامه از داخل پرو فایلشان قسمت دریافت کارنامه آنرا به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ارائه نموده و دانشگاهها می توانند طبق بخشنامه شماره ۴۲/۱/۱۹۷۸۹۹ مورخ ۳۰/۲/۱۳۹۳ اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خارج با شماره بارکد (۱۵ رقمی) نمونه کد رهگیری : http://msrt-exam.saorg.ir/Verify/111111111111111 که در انتهای کارنامه درج گردیده است از طریق سامانه آزمون زبان قسمت صحت کارنامه تائیدیه نتیجه شما را مشاهده نمایند .ضمنا” داوطلبانی که از قبل کارنامه را بصورت حضوری دریافت نموده اند باید مجددا” کارنامه را از پرو فایلشان دریافت نمایند.

۶. چگونه کارت آزمون را دریافت نمایم و زمان آن چند روز قبل از آزمون می باشد؟

کارت را باید از داخل پرو فایلتان قسمت دریافت کارت دریافت نمائید زمان دریافت سه روز مانده به آزمون می باشد (از روز سه شنبه هفته ایی که آزمون برگزار می شود ساعت ۷ صبح تا ۷ صبح روز برگزاری ازمون ). زمان ورود داوطلبان به جلسه آزمون از ساعت ۸/۱۵ تا ۹ و ساعت شروع آزمون ۹/۱۵ صبح می باشد

۷. انصراف از آزمون امکان پذیر می باشد؟

خیر، انصراف از آزمون میسر نمی باشد، لذا در تصمیم خود در خصوص ثبت نام دقت نمایید.

۸. نتایج آزمون چند روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود ؟

نتایج یک هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام و بعد از اعلام نتایج داوطلبان می توانند کارنامه را از پرو فایلشان قسمت دریافت کارنامه مشاهد و چاپ نمایند.

۹. آیا آزمون نمره منفی دارد؟

خیر اگر به یک سوال بیش از یک پاسخ داده شود برای آن سوال نمره داده نمی شود.

۱۰. هزینه آزمون و طریقه پرداخت آن به چه صورت است؟

هزینه شرکت در آزمون MSRT مبلغ  ۶۰۰/۰۰۰ ریال (شصت هزار تومان ) می باشد و پرداخت آن بصورت آنلاین امکان پذیر است.

۱۱. مدارک و وسایل مجاز همراه داوطلب در روز آزمون MSRT چه می باشد؟

اصل کارت ملی -کارت ورود به جلسه آزمون -دو عدد مداد مشکی نرم- خودکار- پاک کن و تراش ضمنا” آوردن هر گونه لوازم صوتی – تلفن همراه -کیف جزوه و کتاب ممنوع می باشد.

۱۲. زمان ورود به محل برگزاری و شروع آزمون MSRT چه ساعتی می باشد؟

ساعت ورود از ساعت ۸/۱۵ تا ۹ صبح (بعد از ساعت فوق دربهای ورودی بسته خواهد شد و به هیچ عنوان داوطلبی نمی تواند وارد محل برگزاری ازمون شود) شروع آزمون ساعت ۹/۱۵ صبح می باشد.

۱۳. اگر رمز عبور خود را فراموش نمودم چگونه دریافت نمایم؟

در صفحه اصلی شناسه کاربری که کد ملی شما می باشد را وارد نموده و بر روی آیکون بازیابی رمز عبور کلیک نمائید بعد از وارد کردن کد امنیتی رمز جدید از طریق ایمیل و تلفن همراه که در پرو فایلتان ثبت نموده اید برای شما ارسال می شود.

۱۴. منابع آزمون MSRT:

تمامی رفرنسهای آزمون msrt رفرنسهای ازمون تافل می باشد می توانید هر منابعی که برای امادگی ازمون تافل می باشد را مطالعه نمائید.

۱۵. اطمینان از قطعی بودن ثبت نام :

داوطلب محترم روال ثبت نام در آزمون بدین صورت است که شما در مرحله اول آزمون را رزرو و بعد از ان سامانه ۱۲ ساعت به شما مهلت می دهد که هزینه آزمون را بصورت الکترونیکی پرداخت نمائید و شما بعد از کلیک بر روی ایکون پرداخت که بعد از رزرو نشان داده می شود شمار ۱۶ رقمی کارت-رمز دوم – کد cvv2- تاریخ اعتبار کارت را وارد نموده و بعد از آن جدولی برای شما نشان داده می شود که در ان شماره پیگیری-شماره سفارش- شماره پذیرنده -نام پذیرنده و تائید پرداخت درج شده است در این مرحله هزینه از حساب شما کسر می گردد ولی هنوز ثبت نام نشده اید با کلیک بر روی تائید پرداخت درخواست شما به سامانه بانک ملی ارسال می شود که اگر با موفقیت بود سامانه به شما پیغام ثبت نام شما با موفقیت انجام شد و همچنین کد پی گیری ثبت نام شما را نشان می دهد که کد فوق و تاریخ آزمون در پرو فایلتان در آیکون ثبت نام آزمونهای انجام شده درج می شود در صورت خطای بانکی هزینه به حساب شما برمی گردد و دوباره باید مراحل پرداخت را انجام دهید لطفا” دقت نمائید که تمامی مراحل انجام شود .

۱۶. جریمه تخلف در آزمون MSRT:

داوطلبانی که بافرستادن فرد دیگری بجای خود و جعل مدارک هویتی سعی در گمراه نمودن مجریان آزمون نمایند و در آن شرکت کنند و تخلف آنان (حتی پس از برگزاری آزمون ودریافت مدرک ) اثبات گردد، برابر مقررات برگزاری آزمون ها،به حراست و کمیته انظباطی دانشگاه محل تحصیل معرفی و مدارک مربوط به آنها باطل و از شرکت در آزمون‌ به مدت ۲ تا۱۰سال محروم خواهند شد و با توجه به اینکه جعل هرگونه اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و شرکت کردن به جای داوطلب اصلی، برابر قانون مجازات اسلامی (تعزیرات مصوب ۱۳۷۵) جرم تلقی می‌شود و مجازات کیفری به همراه خواهد داشت، این گروه از متخلفان برای صدور احکام قضائی به مراجع قضائی معرفی می‌گردند.

۱۷. زمان ساختن پرو فایل برای ثبت نام در آزمون MSRT:

داوطلبان می توانند برای ثبت نام در آزمون در روزهای اداری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ در سامانه پرو فایل بسازند ضمنا” در روز اول ثبت نام از ساعت ۹ الی ۱۱ به علت ثبت نام داوطلبان امکان ساخت و یاویرایش پرو فایل جدید نمی باشد.

۱۸. ظرفیت شهر انتخابی تکمیل شده است. آیا امکان افزایش ظرفیت وجود دارد؟

خیر؛ با توجه به اینکه برگزاری آزمون msrt دارای شرایط خاصی(سیستم صوتی و ..) است، توسعه سالن برگزاری آزمون یا افزایش صندلی نیز تابع ضوابط کنترلی و کیفی مربوطه است؛ به همین دلیل در صورت تکمیل ظرفیت، امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد. از این رو خواهشمند است از مراجعه حضوری خودداری نمائید.

۱۹. چکونه آزمون ثبت نام شده را به آزمون بعدی انتقال دهم؟

داوطلبانی که در آزمون ثبت نام نموده اند می توانند فقط تا ۱۴ روز قبل از برگزاری هر آزمون درخواست تغییر تاریخ را در پرو فایلشان قسمت ارسال و دریافت پیام ارسال نمایند ضمنا” انتقال آزمون فقط برای ماه بعد امکان پذیر می باشدهمچنین جابجایی ازمون فقط برای ازمونهایی که در همان سال برگزار می شود امکان پذیر بوده و برای سال بعد امکان جابجایی نمی باشد.

۲۰. آیا بعد از برگزاری آزمون MSRT سوالات و پاسخنامه آزمون بر روی سامانه قرار داده می شود؟

خیر

 

مرکز آموزش زبان های خارجی ایران روس، زیر نظر مدرسه آیلتس ایران اقدام به برگزاری کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی زبان انگلیسی به هدف آمادگی آزمون های MSRT، EPT ، آیلتس و تافل با شهریه مناسب و با همکاری اساتید مجرب نموده است.

تلفن های تماس و مشاوره: ۰۹۳۵۴۸۱۲۸۰۰ – ۶۶۵۳۲۳۰۰ – ۶۶۵۳۳۰۱۰

 

 

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :

دیدگاه ها بسته شده اند.