آموزش زبان روسی(Русский язык)،انگلیسی،اسپانیایی

اطلاعات گردشگری روسیه

اطلاعاتی درباره ی روسیه

در این بخش از سایت مرکز آموزش زبان روسی ایران روس قصد داریم اطلاعات گردشگری روسیه را برای دوستانی که قصد دارند به شهر های روسیه سفر کنند و یا قصد تحصیل و اقامت دارند بیان کنیم. روسیه از نژادهای اسلاو شرقی می باشند که به زبان روسی سخن می‌گویند و زبان رسمی آن می باشد. بدانید که روسیه پهناورترین کشور جهان و همچنین پایتخت روسیه ,شهر مسکو هم بزرگترین شهر اروپا است.

مذهب رسمی در روسیه مسیحیت و روبل هم واحد پولی این کشور می باشد که شهرهای کلیدی آن به جز مسکو که پایتخت این کشور است عبارتند از سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، یکاترینبورگ، نیژنی نووگورود و قازان.

بهتر است اگر قصد دارید به روسیه سفر کنید , روشی برای خود برنامه ریزی کنید تا در تعطیلات رسمی این کشور سفر نداشته باشید تا بتوانید حداکثر استفاده را از سفر خود ببرید.

تعطیلات رسمی در روسیه:

تعطیلات سال نو (اول تا پنجم ژانویه) اغلب با کریسمس ادغام شده و بیش از یک هفته می باشد.
کریسمس ارتودوکس (هفتم ژانویه)
روز دفاع از سرزمین (بیست و سوم فوریه)
روز جهانی زن (هشتم مارس)
روز بهار و کارگر (اول مه)
روز پیروزی (نهم مه)
روز روسیه (دوازدهم ژوئن)
روز اتحاد وحدت ملت (چهارم نوامبر)

اقتصاد روسیه: روسیه هفتمین اقتصاد بزرگ جهان را در حال حاضر دارد که اقتصاد روسیه صنعتی و نیز وابسته به منابع بزرگ انرژی  به خصوص گاز این کشور می باشد. روسیه در مرز آبی با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی  و همچنین با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد.

روسیه و گردشگری روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

برای شرح بهترین زمان سفر به روسیه شرایط آب و هوایی کامل روسیه را در ماه های مختلف سال درج می کنیم تا نسبت به شرایط خود, بهترین ماه را انتخاب کنید, مردادماه و اوایل شهریورماه گرم ترین روز ها را می توانید در روسیه داشته باشید و زمستان های سرد که دمای هوا در گاهی اوقات در مسکو به ۵۰- یا ۶۰- درجه سانتی‌گراد می‌رسد که اگر علاقه به برف و سرما دارید برای شما این فصل مناسب می باشد. اما فصل بهار در روسیه کمی مناسب سفر نمی باشد, زیرا با آب شدن برف ها و رفت آمد در شهر کمی اذیت می شوید. اما تابستان روسیه دمای هوا به ۲۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد که هوای گرم و خشکی دارد. حال که شرایط فصول و آب و هوای روسیه را بهتر دانسته اید می توانید بهترین زمان سفر را با شرایط خود تنظیم کنید و سفر خوبی داشته باشید.

جشن ها و فیستوال ها در روسیه

بیشترین جشن ها و فیستوال ها در روسیه در مراسم سال نو و همچنین عید شکرگزاری و مراسم کریسمس می باشد. در فصل بهار روسیه هم فستیوال موسیقی بهاره بصورت محلی برگزار می شود (اردیبهشت ماه ). اما جشنواره فیلم در سال های فرد و در فصل پاییز در مسکو برگزار می گردد.

اما یکی از جاذبه های پرطرفدار و دیدنی روسیه که اکثر گردشگران و توریست ها که به روسیه سفر می کنند از آن بازدید می کنند را برای شما معرفی کنیم ,کاخ موزه هرمیتیج در شهر سنت پیترزبورگ که دارای ۳ میلیون اثر تاریخی هنری می باشد. یکی دیگر از مکان های دیدنی روسیه پارک لاپلند که دارای ۳۳ گونه مختلف پستانداران و پرندگان می باشد.

از شهر های دیدنی و بسیار زیبای روسیه می توان در اولویت شهر سنت پیترزبورگ را ابتدا معرفی کرد. این شهر دیدنی های زیادی دارد از جمله موزه هرمیتاژ، قصر تابستانی پیترهوف ، تئاترهای باله، رقص های روسی و سایر برنامه های هنری که در این شهر برگزار می شود, البته یک زیبای خاصی دیگر دارد که این شهر شبیه شهر ونیز در ایتالیا تبدیل کرده است , این می باشد که کاخ های بسیار زیبا در اطراف رودخانه وجود دارد و چشم اندازی زیبا شبیه به ونیز ایتالیا دارد.

برای سفر به روسیه شما باید ابتدا ویزای مخصوص روسیه از سفارت کشور روسیه دریافت کنید و همچنین برای رانندگی در این کشور هم به گواهینامه بین‌المللی (IDP) نیاز می باشد.

اختلاف ساعت ایران و روسیه

اگر قصد ارتباط تلفنی یا کنفرانس تلفنی با روسیه دارید , باید با ساعت رسمی کشور روسیه هماهنگ باشید به اینگونه که ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر به وقت تهران ساعتی مناسب برای تماس تلفنی است که در روسیه در ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر زمان مناسب برای این کار می باشد.

پس بدانید که اگر شما در تهران زندگی می کنید و می خواهید با دوستی که در مسکو زندگی می کند و تماس تلفنی با آن در ساعت رسمی این کشور داشته باشید باید در ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ با آن تماس بگیرید که برای آنها برابر است با ۷ صبح تا ۱۱ ظهر .اختلاف ساعت ایران با روسیه برابر است با یک ساعت و نیم که بصورت عامیانه باید گفت روسیه یک ساعت و نیم از ساعت ایران عقب تر می باشد.

پرواز ایران به روسیه چند ساعت است؟

مدت زمان پرواز از تهران تا مسکو بدون هیچ مشکل و تاخیر پرواز ۴ ساعت می باشد که برای پرواز داخلی به سمت سنت پترزبورگ نیز، ۱ ساعت در پرواز در شرایط معمول خواهید ماند.

تمام پرواز های ایران به روسیه و همچنین به تمامی نقاط جهان، از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام می شود و پرواز شما از تهران به مقصد روسیه هم در فرودگاه در فرودگاه بین المللی ونکووا ی مسکو به زمین می نشیند.

 

 

 

 

تعطیلات رسمی در روسیه, اطلاعات گردشگری روسیه , گردشگری روسیه , مذهب رسمی در روسیه , واحد پول روسیه , پایتخت روسیه , بهترین زمان سفر به روسیه , اختلاف ساعت ایران و روسیه , پرواز تهران مسکو , فرودگاه بین المللی ونکووا ی مسکو , فرودگاه بین المللی امام خمینی , پرواز ایران به روسیه, نقاط دیدنی روسیه , سفر به روسیه ,  تور روسیه, جمعیت روسیه , جاذبه های گردشگری روسیه , روسیه , اقتصاد روسیه , زبان روسی , آموزشگاه زبان روسی , کلاس مکالمه زبان روسی,

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :

دیدگاه ها بسته شده اند.