آموزش زبان روسی(Русский язык)،انگلیسی،اسپانیایی

پادفک چیست؟ پادفک روسیه

آموزش زبان روسی یا  دوره پادفک روسیه

مشاوره: ۶۶۵۳۲۳۰۰ – ۰۹۳۵۴۸۱۲۸۰۰

دوره پادفک روسیه برای دانشچویان:

پادفک روسیه (پادفک روسی) دوره ای شامل آموزش زبان روسی و برخی از علوم به تناسب انتخاب رشته ی تحصیلی به زبان روسی می باشد، مدت دوره پادفک معمولاْ ۹ تا ۱۰ ماه به طول می انجامد. شروع کلاس های پادفک از اول سپتامر هر سال همزمان با شروع سایر کلاس ها در دانشگاه می باشد. برخی از دانشگاه ها دوره پاتفک را در دو ترم برگزار می کنند و برخی پادفک روسیه را فقط در یک ترم فشرده.

دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی آینده خود در گروه های مهندسی، پرشکی یا دندانپزشکی و علوم انسانی به آموختن زبان روسی و سایر دروس لازم به زبان روسی می پردازند. دانشجویان رشته های مهندسی علاوه بر زبان روسی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، رسم فنی، مبانی کامپیوتر وتاریخ وفرهنگ روسیه را به زبان روسی فرامی گیرند. دانشجویان رشته های پزشکی یا دندانپزشکی به جای درس رسم فنی کلاس های زیست شناسی دارند (برای آنها  ریاضیات و فیزیک به طور مختصرتر تدریس می شود).

در پایان دوره پادفک روسی دانشجو توانمندی های پایه در زبان روسی را کسب نموده و قادر به گفتگو، خواندن و نوشتن به زبان روسی می باشد و به وی مدرکی داده می شود که معادل دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی است (پادفک روسیه) و وی از این پس اجازه تحصیل در کشورهای روسی زبان را به زبان روسی خواهد داشت و دانشجویانی که فاقد مدرک پیش دانشگاهی از ایران بوده اند می توانند پادفک خود را تطبیق دهند.

تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه فرصت مناسبی برای رشد و توسعه فراهم می کند به طوری که کمتر تجربه ای می تواند چنین فرصتی را مهیا کند. جوانی که قصد رقابت تخصصی و حرفه ای در بازار کار امروز را دارد به تحصیل و آموزشی معتبر و باکیفیت بالا و به رسمیت شناخته در سرتاسر جهان نیازمند است. روسیه، با بالاترین نرخ تعداد باسوادان در جهان (۹۹٫۶٪)، یکی از بهترین سیستم های آموزش و پرورش را در سطح جهانی دارد، و همچنین برترین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی از آن این کشور است، تعداد زیادی از برندگان جایزه نوبل، مقام های فرهنگی و ورزشی بین المللی و  غنی ترین منابع به روسیه اختصاص دارد. هر ساله ده ها هزار دانشجو از سراسر جهان برای تحصیلی که از اعتبار جهانی برخوردار و مقرون به صرفه است، به روسیه می آیند.

نظام آموزش عالی روسیه

نظام آموزش عالی روسیه به شرح زیر در مقاطع مختلف می باشد:

 ۱. آموزش عالی حرفه ای (مهندسی، اقتصادی، تخصص علوم انسانی):

  • مدرک “کارشناسی”: طول دوره – ۴ سال؛
  • مدرک “کارشناسی ارشد”: طول دوره – ۲ سال؛
  • مدرک “تخصصی” و یا “مهندسی تخصصی”: طول دوره – ۵ سال؛
  • تحصیلات پس از فارغ التحصیلی (مانند دکتری): طول دوره – ۳ سال.

 

۲. آموزش عالی پزشکی حرفه ای:

  • طب عمومی: طول دوره – ۶ سال؛
  • طب ورزشی: طول دوره – ۶ سال؛
  • متخصص کودکان: طول دوره – ۶ سال؛
  • دندانپزشکی: طول دوره – ۵ سال؛
  • داروسازی: طول دوره – ۵ سال؛
  • روانشناسی بالینی: طول دوره – ۵ سال.

 

۳. کارشناسی ارشد پزشکی:

  • کارورزی/ دوره انترنی: ​​مدت دوره – ۱ سال؛
  • رزیدنتی بالینی: مدت دوره – ۲ تا ۵ سال (با توجه به تخصص ها و تمایلات پزشک)؛
  • دکترا: طول دوره ۳ – سال.

سال تحصیلی در نظام آموزش عالی روسیه:

یک سال تحصیلی در دانشگاه های روسیه ۱۰ ماه طول می کشد (۱ سپتامبر – ۳۰ ژوئن). سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود: ترم اول از ۱سپتامبر  تا ۲۵ژانویه، ترم دوم از ۹ فوریه تا ۳۰ ژوئن. در پایان هر ترم (ژانویه و ژوئن) دانشجویان مطالب درسی تدریس شده را امتحان می دهند. بین دو ترم دانشجویان تعطیلات دارند: تعطیلات زمستانی (به مدت ۲ هفته: از ۲۵ ژانویه تا ۹ فوریه) و تعطیلات تابستانی (۲ ماه: از اول ژانویه تا ۳۰ آگوست). دانشجویان می توانند تعطیلات زمستانی و تابستانی را در روسیه بگذرانند و یا این مدت را در کشور خود سپری کنند.

سیستم نمره دهی در فدراسیون روسیه:

نمره وضعیت
۵ عالی
۴ خوب
۳ متوسط
۲ نامطلوب
۱ مردود

 

پایین ترین نمره قبولی «۳» و در برخی موارد بیشتر از نمره ۲ «قبول» است.

 نوع و زبان تحصیل در دانشگاه های روسیه

  در روسیه، روش های مختلفی از تحصیل وجود دارد، اما برای دانشجویان بین المللی تنها  تحصیل تمام وقت و چهره به چهره موجود است (البته دانشجویان اهل کشورهای مستقل مشترک المنافع که به زبان روسی مسلط اند ممکن است از طریق آموزش از راه دور مشغول به تحصیل شوند).

تدریس در دانشگاه های روسیه به زبان روسی انجام می شود. در برخی از تخصص ها (حدود ۲۰ تخصص) زبان تدریس انگلیسی است و در مورد تخصص هایی نظیر پزشکی عمومی و داروسازی، تدریس به فرانسه نیز ارائه می شود. کسانی که کلاس های به زبان انگلیسی یا فرانسه را برمی گزینند مورد مصاحبه قرار می گیرند تا مهارت های زبانی شان بررسی شود. در این دانشگاه ها نیازی به  نمره آزمون های بین المللی زبان (به عنوان مثال IELTS، TOEFL، CAE، DALF، TCF و غیره) نیست. صرف نظر از نقش واسطه ای و ابزاری زبان روسی در آموزش، دوره زبان روسی یک بخش مهم و جدایی ناپذیر از برنامه درسی است. دانش زبان روسی برای دانشجویان بین المللی روسیه، برای مکالمات روزمره، ارتباطات داخل و خارج از دانشگاه، و برای استفاده جامع از میلیون ها بخش آموزشی موجود در سراسر دوره، ضروری است. اگر دانشجویی قصد تحصیل به زبان روسی را داشته باشد سال اول دوره مقدماتی که به مدت ۷-۱۰ ماه است را می گذراند و به مطالعه زبان روسی و دیگر مطالب مهم و پیش نیاز واحدهای تخصصی آینده می پردازد: از جمله دوره های پزشکی و زیست – شیمی و زیست شناسی؛ اقتصاد و مهندسی – ریاضی، فیزیک و فن آوری اطلاعات، علوم انسانی – تاریخ، علوم اجتماعی، ادبیات و غیره. ممکن است این دانشگاه رشته های دیگری را نیز در برنامه دوره های مقدماتی (foundation course) قرار دهد.

منبع: تحصیل در روسیه

پادفک روسیه, پاتفک روسیه , پادفک روسی , پاتفک روسی , زبان روسی , آموزش زبان روسی , آموزشگاه زبان روسی , کلاس زبان روسی , دانشگاه های روسیه  , پادفک چیست , پاتفک چیست , زبان روسی سخت است , مکالمه زبان روسی , دوره پادفک روسیه تحصیل پزشکی دندانپزشکی روسیه , دوره‌های پادفک روسیه چیست , دوره پادفک چیست, پادفک در تهران , دانلود کتاب پادفک روسی , فروشگاه کتاب روسی , منابع زبان روسی , آموزش پادفک روسی

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :

دیدگاه ها بسته شده اند.