آموزش زبان روسی(Русский язык)،انگلیسی،اسپانیایی

معرفی منابع مفید و رایگان برای آموزش زبان روسی

منابع رایگان برای آشنایی با زبان روسی و یادگیری مقدمات زبان روسی

ایران روس: مرکز تخصصی آموزش زبان روسی در ایران ۰۹۳۵۴۸۱۲۸۰۰

منابع مفید و رایگان آموزش زبان روسی: شاید شما نیز در جستجوی منابع آموزشی مفیدی هستید که به نوعی بتواند شما را با زبان روسی آشنا سازد و یا مقدمات آموزشی این زبان را برای شما فراهم نماید تا ارتباط پایه ای نسبی با آن برقرار نمایید. در زبان روسی برخلاف سایر زبان ها شروع یادگیری نیاز به همراهی و منابع اختصاصی دارد.

مطمئنا منابع زیاد و متنوعی در این زمینه وجود دارند که بهتر است برای یادگیری زبان روسی ابتدا در خصوص این منابع اطلاعات جامع و مفیدی را کسب نمایید و سپس با علم بیشتر در بین گزینه های موجود دست به انتخاب بهترین منابع بزنید.

نکته قابل توجه و اهمیت بخش عمده ای از این منابع در اینجا است که امکان دسترسی رایگان به آنها وجود دارد. حتی از برخی منابع و مراجع موجود می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری نیز استفاده کنید که می تواند از هر نظر نیازهای آموزشی شما را برآورده سازد.

با ما همراه باشید چرا که در این مطلب سعی داریم تا مجموعه ای از بهترین منابع موجود را به منظور آموزش زبان روسی  به شما معرفی کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

یکی از بهترین روش ها کمک گرفتن از فایل های صوتی شنیداری و پادکست های آنلاین و رایگان می باشد.

باید آماده شوید تا به منابع صوتی متعددی که به منظور یادگیری زبان روسی تولید و گردآوری شده اند گوش دهید. در صورتی که قصد دارید مهارت های یادگیری زبان روسی خودتان را تقویت کنید باید فایل های شنیداری را زیاد بشنوید و گوش خود را عادت دهید و سپس وارد مراحل دیگر زبان آموزی شود. اما منابع  دارای کیفیترا از کجا باید تهیه نمود و چگونه خوب بودن آن ها را بررسی کنیم؟

یکی از دلایل استفاده از پادکست های صوتی به منظور آموزش زبان روسی در دسترس بودن آنها می باشد. شما می توانید این پادکست ها را در هر موقعیت و زمانی که باشید حتی توی محل کار، هنگام استراحت و صف مترو یا توی اتوبوس نیز گوش کنید و به تقویت زبان آموزی خودتان بپردازید.

در واقع برای این منظور کافیست تا این فایل ها را روی گوشی همراهتان  یا وسیله دیگری که عموما همراه دارید ذخیره کنید. هر چند منابع جامعی در خصوص آموزش زبان روسی وجود دارند ولی فقط تعدادی از آنها می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

تجربه نشان داده است پادکست هایی که یک دوره گام به گام آموزش زبان روسی را ارائه می دهند می توانند از سایر منابع موفقیت های بیشتری را برای زبان آموزان و علاقه مندان یادگیری زبان روسی رقم بزنند. در ادامه شما را با معتبرترین و مهمترین پادکست ها و فایل های شنیداری آموزش زبان روسی که توانسته اند موفقیت های متعددی  را برای علاقه مندان زبان روسی به وجود بیاورند آشنا می کنیم.

منابع مفید و رایگان آموزش زبان روسی

۱. استفاده از مطالب سایت:  RussianPod101

استفاده از  RussianPod101 برای مدت ۳ ماه از ثبت نام رایگان می باشد. مجموعه این پادکست ها برای سطح مبتدی تا پیشرفته بسیار مناسب می باشد. در مراحل پیشرفته تر برای استفاده بیشتر از این پادکست لازم است تا مبلغی را پرداخت نمایید. در واقع شما در طول هفته یک فایل رایگان به منظور یادگیری زبان روسی دریافت می کنید. می توانید در این مدت شنیدار خود را تقویت نموده و مراحل ابتدایی زبان روسی را پشت سر بگذارید.

۲. TuneIn

عملا گوش دادن به برنامه های رادیو روسیه می باشد و شامل بخش های متنوعی از قبیل متون گفتاری روسی، ورزش و موسیقی می باشد. (پادکست صوتی) شما می توانید  به منظور بهره گیری بیشتر از این برنامه آن را در گوشی یا آی پد و تبلت خودتان ذخیره کرده و از شنیدن آن لذت ببرید.

۳.  FORVO

FORVO یک نوع دستیار زبان روسی به شمار می رود که می تواند در درک معانی و مفاهیم واژگان روسی به همراه تلفظ آنها- به صورت شنیداری- شما را یاری دهد. FORVO در واقع یک پایگاه بزرگ داده و اطلاعات زبان روسی برای زبان آموزان به شمار می رود پس اگر شما در تلفظ کلمه خاصی در زبان روسی با مشکل مواجه شده اید اصلا نگران نباشید با کمک آن می توانید بر مشکل خود غلبه کنید.

 ۴. Очень в русски

شامل دوره های شنیداری مفید است، این پادکست صوتی نیز از جمله منابعی به شمار می رود که می تواند مهارت های شنیداری شما را  در زمینه یادگیری زبان روسی یاری برساند و برای تقویت شنیدار از آن بهره ببرید.

یوتیوب؛ محلی برای منابع یادگیری زبان روسی به صورت رایگان

در صورتی که پایه اولیه زبان روسی را آموخته اید یوتیوب یکی از وبگاه های مناسب به منظور دسترسی و جستجوی کلاس ها و منابع مناسب به منظور یادگیری زبان روسی می باشد. برخی از مهمترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان روسی عبارتند از:

۵. کانال یوتیوب RussianPod101

RussianPod101 در یوتیوب نیز فعالیت خوبی دارد و پادکست های رایگان زیادی را در این خصوص ارائه می دهد که می توانید علاوه بر استفاده زمانی محدود رایگان از سایت، در یوتیوپ نیز پیگیری نمایید و از آموزش ها بهره مند گردید.

۶. روسی آسان

کانال روسی آسان در یوتیوب نیز از جمله منابع بی نظیری به شمار می رود که می تواند در نوع خود قابل تحسین باشد. این کانال فایل های صوتی مختلفی را  در خصوص فرهنگ و آداب و رسوم محلی مردم روسیه ارائه می دهد.

در این مجموعه شنیدنی مصاحبه کننده ها به بازار و اماکن عمومی می آیند و با مردم از نزدیک مصاحبه می کنند. این روش برخی اوقات می تواند از هر نظر در تقویت روند یادگیری زبان روسی به شما کمک کند بنابراین این کانال و محتواهای صوتی آن می تواند یکی از انتخاب های شما در این زمینه باشد.

۷. یادگیری  زبان روسی با آناستازیا

در کنار سایر کانال ها این کانال یوتیوب نیز از طریق مصاحبه ها و ویدیوهای مختلف و مرتبط سعی در یادگیری زبان روسی به مخاطبین خود دارد و کمک کننده می باشد

۸. به زبان روسی مسلط شوید

این کانال نیز دارای ویدیوهای آموزشی مختلفی برای یادگیری زبان روسی می باشد و در هریک از آنها به اصطلاحات و عبارات مختلفی از زبان روسی پرداخته می شود که قابی استفاده برای شما می باشد.

۹. باشگاه Ru-Land

این کانال یوتیوب هم به خاطر ارائه ویدیوهایی با موضوعات جذاب و سرگرم کننده که به زبان روسی تهیه می شوند مورد توجه بسیاری از علاقه مندان این زبان قرار گرفته است.

۱۰. باشگاه رئال روسیه

این کانال نیز از ویدیوهای متعددی در زمینه آموزش زبان روسی برخوردار می باشد. فایل های آموزشی شنیداری این کانال نیز در نوع خود قابل تحسین است و برای زبان آموزان قابل استفاده می باشد.

دوره ها و سیستم های آموزش آنلاین زبان روسی

گاهی یادگیری پراکنده موجب بی هدفی و خستگی می شود، اگر شما می خواهید با توجه به برنامه و هدفمند زبان روسی را یاد بگیرید تعداد زیادی از دوره ها و وب سایت های آموزشی در این زمینه وجود دارند که به شما در یادگیری زبان روسی کمک می کند. بخشی از این وب سایت ها و دوره های آنلاین آموزش زبان روسی عبارتند از:

۱. Glossika

یکی از دوره های یادگیری زبان روسی Glossika می باشد که شامل فایل های صوتی مختلفی برای تکرار و تمرین واژگان زبان روسی می باشد. باید در نظر داشته باشید که ۱۰۰۰ واژه نخستین این برنامه رایگان است و پس از آن باید هزینه آموزش را پرداخت نمایید.

۲. Coursera

یک نوع پورتال آموزش رایگان زبان روسی می باشد که به ۲ بخش تقسیم شده است.این دوره رایگان توسط دانشگاه سن پترزبورگ ارائه شده و از اهمیت زیادی در این زمینه برخوردار است. این دوره ها مشتمل بر منابع ویدیویی مختلفی برای زبان آموزانی می باشد که قصد دارند تا به سطوح مختلف راه پیدا کنند.

۳. Goethe Verlag

مشتمل بر ۱۰۰ درس رایگان برای یادگیری زبان روسی است. در واقع در این دوره ها شما می توانید بر جزئیات متعددی از زبان روسی از جمله اعداد و حتی آماده شدن برای مسافرت نیز احاطه پیدا کنید.

۴. Live Lingua

در واقع این پایگاه اطلاعاتی مشتمل بر بیش از دوازده دوره رایگان مختلف است. در این دوره ها همچنین منابع آموزشی معتبر به صورت صوتی و خوانداری به زبان آموزان مبتدی و پیشرفته ارائه می شود.

۵. Wikibooks

این سایت به زبان آموزان کتاب های آموزشی رایگان و  مناسبی را ارائه می دهد که میتوانند در راه آموزش خود استفاده نمایند.

۶. Loecsen

این وب سایت نیز مشتمل بر ۲۰ منبع برای زبان آموزان مبتدی زبان روسی می باشد.

۷. دوره های آموزش زبان بی بی سی

اگر به دنبال ویدیوهای آموزشی مناسبی برای یادگیری زبان روسی به صورت مبتدی و تلفظ آن هستید دوره های آموزش زبان روسی بی بی سی بهترین گزینه در این مورد است.

۸. منابع رایگان زبان روسی

این منابع شامل چند منبع رایگان اینترنتی برای دانشجویان زبان روسی می باشد.

نرم افزارهای زبان روسی رایگان

این نرم افزارها به خصوص برای افرادی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستند می توانند بسیار موثر باشند. مهمترین نرم افزارهای موجود عبارتند از:

۱. Anki  و Memrise

این نرم افزارها برای محیط iOS طراحی شده اند و از سیستم فلش کارت به منظور آموزش زبان روسی استفاده می کند البته نسخه قابل نصب Anki نیز برای رایانه  موجود می باشد.

 ۲. Duolingo

یک برنامه محبوب است که از دیکشنری معتبر روسی و دستور زبان به منظور آموزش استفاده می کند. ویژگی این نرم افزار سرگرم کننده بودن آن است.

۳. Drops

این برنامه به منظور یادگیری زبان روسی فقط با ۵ دقیقه مطالعه روزانه طراحی شده است. ویژگی دیگر آن  بهره گیری از تصاویر و محیط جذاب و کاربر پسند است.

۴. Clozemaster

این برنامه طوری طراحی شده است که با استفاده از  قرار دادن جاهای خالی و تکمیل آن با استفاده از کلمات صحیح از بین واژه های مختلف امکان تمرین نوشتار روسی را فراهم می کند.

۵. NEMO

این برنامه برای ios و اندروید طراحی شده و دانلود آن رایگان است. این برنامه فرصت نوشتن با زبان روسی و مقایسه آن با زبان مادری خودتان را به شما می بخشد.

منابع آنلاین زبان روسی برای علاقه مندان و زبان آموزان در سطوح پیشرفته

MOOCs (Massive Open Online Courses)

این دوره های زبان روسی که به صورت آنلاین برگزار می شوند به تقویت و پیشرفت زبان آموزی شما کمک می کنند بنابراین استفاده از دوره های آنلاین روسی از این قبیل از هر نظر می تواند نیازهای آموزشی شما را برآورده سازد.

۶. Class Central

این وب سایت یک پورتال آنلاین است که دوره های رایگان مختلفی را که از سایر سایت هایی مانند Coursera  و EdX   را برای زبان آموزان برگزار می کند. این پرتال جامع تاکنون حدود ۳۰۰ دوره آنلاین زبان روسی را برگزار کرده است.

۷. Ted Talks in Russian

مجموعه ای از گفتگوهای روسی و مکالمات به این زبان می باشد که طول این مکالمات حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه است.

 تلویزیون روسیه را در یوتیوب ببینید

اگر شما در پی منابع و مواد اصلی به منظور یادگیری زبان روسی هستید   YouTubers  روسی یک منبع مفید و جامع در این زمینه به شمار می آید. vloggers  روسی هر چیزی از فیلم های کمدی و طنز تا تزیینات غذا را در این کانال به زبان روسی پخش می کند تا به تقویت یادگیری در شما منجر شود.

بخشی از علایق بینندگان این کانال عبارتند از:

 The Kate Clapp

به بررسی سبک زندگی روسی می پردازد که از طریق ضبط ویدیوهایی توسط کاربران از زندگی خصوصیشان این کار انجام می گیرد.

Frost

این کانال از طریق گیم ها و بازی های رایانه ای به آموزش زبان روسی می پردازد.

 Ruslan Usachev

اگر شما علاقمند بازی، سرگرمی یا حتی تفسیر اخبار سیاسی باشید می توانید از طریق این کانال که به متعلق به یک یوتیوبر و ستاره روسی معروف است به یادگیری و مرور آموخته هایتان در این زمینه بپردازید.

ساشا اسپیلبرگ

این یوتیوبر ابتدا در زمینه زندگی و تفسیرهای خودش از آن  ویدیوهایی را به اشتراک می گذاشت ولی اخیرا  وارد دنیای موسیقی هم شده است.

النا کریگینا

این کانال مختص مدلینگ و فشن می باشد. بنابراین اگر دنبال این موارد هستید راه را درست آمده اید.

BadComedian

اگر علاقمند فیلمسازی هستید این کانال روسی  را از دست ندهید.

Advocat Egorov

ولاگر مورد نظر اگرچه یک وکیل است ولی همچنان به حفظ بقا در خارج از خانه و فیلم هایی در این زمینه علاقه دارد.

این خروشو است

این کانال هر چند به زبان روسی مطالبی را منتشر می کند ولی در واقع گرداننده آن در لتونی اقامت دارد. او مطالبی را در مورد هنر و موسیقی پاپ ارائه می دهد. وی با این مطالب در روسیه به شهرت زیادی رسیده است.

Top Geek

گردانندگان این کانال Karin و Nimrod Aldea هستند که با گذاشتن مطالب علمی، فنی و نیز بازی و سرگرمی از بازدیدکنندگان زیادی برخوردار هستند.

GameGems

Game Gems توسط یک ولاگر برجسته  بازی های مختلف را مورد بررسی قرار داده و فیلم هایی را با مطالب جدید در طی هر هفته چند بار برای علاقه مندان یادگیری زبان روسی منتشر می کند.

OldSchoolil

مشتمل بر فیلم ها و بازی های مختلفی می باشد که به زبان روسی ارائه  شده اند.  OldSchoolil  برای  کسانی که از بازی های قدیمی لذت می برند می تواند منبع مناسبی باشد.

Ashley Waxman Bakshi

یک ولاگر حرفه ای  ویدیوهای مختلفی را به زبان روسی در خصوص اصول آرایش و زیبایی  و سایر مقوله های مرتبط قرار می دهد.

منابع مکتوب رایگان برای یادگیری زبان روسی

منابع مفید و رایگان آموزش زبان روسی: هر چند پیدا کردن منابع و مراجع مناسبی که بتوان برای زبان روسی مورد استفاده قرار داد در نوع خود چالش برانگیز است ولی با این وجود همواره یک یا چند منبع قابل اعتماد در این زمینه وجود دارند که می توانید حتی به صورت آنلاین از آنها استفاده کنید. ولی باز پیشنهاد می شود از منابع مختص آموزش زبان روسی به غیر روس زبانان استفاده نمایید:

ویکی پدیا

در ویکی پدیا  می توانید مقالات کوتاهی را به زبان روسی مطالعه نمایید و از آنها کمک بگیرید اما در نظر داشته باشید اعتبار آنها را حتما بررسی نمایید.

LINGQ

یک سیستم آنلاین یادگیری زبان روسی می باشد که به شما کمک می کند تا از طریق مطالعه و خواندن متون با واژگان جدید روسی آشنا شوید و به مهارت لغت افزایی شما کمک شایانی می کند.

اخبار گوگل

یکی دیگر از این منابع مطالعه اخبار روزانه گوگل به زبان روسی می باشد که در نوع خود قابل توجه و موثر است آموزش زبان از طریق اخبار یکی از برنامه های آموزشی در سطوح پیشرفته می باشد.

آموزش زبان روسی

کلاس های آنلاین غیر رایگان ایران روس

در پایان اگر به این نتیجه رسیدید که آموزش زبان روسی را از طریق موسسه تخصصی زبان روسی و زیر نظر اساتید مجرب طی برنامه زمانبندی خاص و با منابع معتبر و تایید شده بگذرانید پیشنهاد می شود برنامه های آموزش آنلاین یا حضوری زبان روسی مراکز مدرسه زبان روسی ایران را از دست ندهید. 

تماس و مشاوره:

۰۹۳۵۴۸۱۲۸۰۰ – ۶۶۵۳۳۰۱۰ – ۶۶۵۳۲۳۰۰ (۰۲۱)

 

 

 

 

جمع آوری شده توسط روابط عمومی ایران روس

منبع: همیار زبان

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :

دیدگاه ها بسته شده اند.