آموزش زبان روسی(Русский язык)،انگلیسی،اسپانیایی

چارت آموزشی زبان روسی

چارت آموزشی زبان روسی

تماس: ۰۹۳۵۴۸۱۲۸۰۰ – ۶۶۵۳۳۰۱۰

کلاس های حضوری و آنلاین زبان روسی

دوره‌های زبان روسی در آکادمی زبان ایران روس برای سطوح مقدماتی و متوسطه به  سه شیوه و طرح آموزشی به شرح زیر برگزار می گردد:

۱. ترمیک زبان روسی (دو روز در هفته و هر روز یک جلسه آموزشی و یا یک روز در هفته و دو تا سه جلسه آموزشی کلاس با استراحت بین هر ساعت) که به طور پیوسته برگزار می‌گردد. هر ترم از ۱۲ جلسه ۶۰ دقیقه ای تشکیل می‌شود و در کل هر ترم ۴ هفته به طول می‌انجامد.

۲.نیمه فشرده زبان روسی (دو روز در هفته و هر روز دو جلسه آموزشی با استراحت بین هر ساعت) که به طور پیوسته در حال برگزاری می باشد و تا سطح متوسطه A2 زبان روسی حدود ۴ تا ۵ ماه به طول می انجامد.

۳. فشرده زبان روسی ( سه روز در هفته و هر روز چهار ساعت آموزشی با استراحت بین هر ساعت) که به طور مداوم و هر ماه حداقل دو دوره در حال اجرا می باشد و تا سطح متوسطه A2 زبان روسی حدود ۲/۵ تا ۳ ماه به طول می انجامد. به طور قطع اعلام می نماییم ایران روس مبتکر برگزاری این نوع دوره بوده و برنامه ی ویژه ای برای آن داشته و دارد. لازم به توضیح است که بیش از ۷۰ درصد دانش پژوهان مرکز آموزش زبان روسی ایران روس در دوره های فشرده و نیمه فشرده ثبت نام نموده اند و با لطف خدا توانسته ایم رضایت نسبی دوستان را حاصل نماییم. این نکته باید در نظر گرفته شود افرادی که مشارکت و گاها حضور در کلاس نیز ندارند از این گروه کسر شده و از کلمه رضایت نسبی استفاده نموده ایم.

۴.فوق فشرده زبان روسی (۴ روز در هفته و هر روز چهار نا شش ساعت آموزشی با استراحت بین هر دو ساعت) که در زمان های خاص و مخصوصا نزدیک امتحانات پادفک روسی یا آزمون های سفارت روسیه و وزارت علوم روسیه و یا مدرسه زبان روسی برگزار می گردد و تا سطح متوسطه A2 زبان روسی حدود یک تا یک و نیم ماه به طول می انجامد.

در صورتی یک فرد اصلا آشنایی با زبان روسی نداشته باشد، برای یادگیری و آموزش این زبان تا پایان سطح B1 – که معمولاً سطح مد نظر بسیاری از دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات برای تحصیلات تکمیلی یا لازمه اشتغال در کشورهای روسی زبان محسوب می شود در دوره های ترمیک حدود ۲۰ ماه و در دوره نیمه فشرده حدود ۱۰ ماه و در دوره فشرده زبان روسی حدود ۶ ماه زمان بگذارد.

دوره‌های زبان روسی در آموزشگاه زبان ایران روس برای تمامی سطوح (مقدماتی، متوسطه و پیشرفته) و به صورت ترمیک، نیمه فشرده و فشرده به طور پیوسته و  مداوم برگزار می‌گردد. در دوره ترمیک هر ترم از ۱۲ جلسه تشکیل می‌شود.

با توجه به اینکه زبان روسی زبانی است جامع و آموزش پایه‌ای آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد و نیازمند برنامه ای خاص با همکاری اساتید مجرب است. بر همین اساس، لازم است منبع آموزشی مورد استفاده و متد آموزشی  استاندارد و پایه‌ای در نظر گرفته شود . طی چند سال اخیر، عواملی همچون بکارگیری متد آموزشی به­ روز توسط اساتید مجرب به همراه منابع معتبری نظیر کتاب русский сезон  (فصل روسی) و русский сувенир (سوغات روسی)  و همچنین بهره‌گیری از تجهیزات ، تجارب موفق و درخشانی را در زمینه انتقال موثر زبان روسی به زبان آموزان برای مدرسه زبان روسی ایران روس رقم زده است. کتاب ها و منابع آموزشی این مرکز در فروشگاه کتاب گوتنبرگ میدان انقلاب تهران و فروشگاه های مجازی مدرسه زبان روسی ایران و روس شاپ و راشا کالا نیز علاوه بر فروشگاه های داخل آموزشگاه عرضه می گردد.

در زیر، اطلاعات و مطالب مربوط به دوره های زبان روسی که در قالب چارت آموزشی مدرسه زبان روسی ارائه شده است را مشاهده می کنید. اطلاعات این چارت شامل سطوح و زیرسطوح فراگیری زبان روسی می باشد.

معرفی سطوح زبان روسی

سطوح زبان روسی مانند سایر زبان های خارجی در تعریف بین المللی از سه سطح مقدماتی (A)، متوسطه (B) و پیشرفته (C)تشکیل می شود که هر کدام شامل دو زیر سطح نیز هستند.

سطح های آموزش زبان روسی

سطح مقدماتی زبان روسی (A)

از دو زیر سطح A1 و A2 تشکیل می شود :

موضوعاتی مانند (خانواده، دوستان، درس، کار، شهر خود، وضعیت هوا و …) را پوشش می دهد

سطح مقدماتی A1
اولین سطح آموزش زبان روسی می باشد و فرد با اتمام این دوره، می تواند در موقعیت های بسیار معمول و ساده در زندگی روزمره و اجتماعی خود مشارکت زبانی داشته باشد.
توانایی های زبانی :
آشنا شدن با یک فرد
 نام بردن شغل یا حرفه خود
 پرس و جو و پاسخگویی در مورد سرگرمی ها و علایق
 آشنایی با مناسبت ها
 طریقه دعوت به یک جشن یا مهمان و نحوه صحبت کردن در آن
 صحبت کردن راجع به زمان و ساعت
 بیان آدرس و شماره تلفن و یبیان اطلاعات راجع به مکان ها
 مکالمات بسیار ساده و روزمره نظیر قرار ملاقات گذاشتن، حساب کردن در رستوران یا کافه و …
سطح مقدماتی A2
دومین گام از سطح مقدماتی زبان روسی می باشد و زبان آموز پس از اتمام این دروه قادر است در موقعیت های محدود و مشخصی به برقراری ارتباط بپردازد.
مثلاً، در هنگام خرید کردن، در سیستم حمل و نقل عمومی، بیان وضعیت هوا و صحبت با دوستان و همکاران. توانایی خواندن متون کوتاه از منابع مختلف (روزنامه ها، بورد ها، تابلوها و …)
توانایی نوشتن متن های کوتاه نظیر یک خاطره به کمک نکات داده شده
درک نکات اصلی در یک دیالوگ یا منولوگ در زمینه موضوعات معمول و روزمره زندگی افراد
توانایی داشتن یک مکالمه در موقعیت های ساده استاندارد (در مورد خودف خانواده، دوستان، درس، کار، شهر خود، وضعیت هوا و …)

سطح متوسطه زبان روسی (B)

از دو زیر سطح B1 و B2 تشکیل می شود :
سطح متوسطه B1
سطح متوسطه زبان روسی بوده و زبان آموز با اتمام این دوره، از توانایی برقراری ارتباط در حد متوسط برخوردار خواهد شد و قادر خواهد بود تا بسیاری از نیاز های خود را بر طرف سازد. توانایی خواندن متون نسبتا کوتاه (روزنامه ها، مجلات و کتاب ها) و درک بخش عمده نکات موجود در آن ها و برخی جزئیات
 توانایی نوشتن متنی کوتاه در طیف مشخصی از موضوعات نظیر یادگیری یک زبان خارجی، خانواده، یک روز کاری، وضعیت سلامتی، هوا … یا توانایی نوشتن خلاصه ای از یک متن معمولی که زبان آموز آن را خوانده است.
 درک مکالمات و استخراج مطالبی نظیر موضوع، زمان، روابط، شخصیت ها، مقاصد و دلایل
 توانایی مشارکت در یک مکالمه در طیف نسبتا وسیعی از موقعیت های روزمره زندگی (شغل، حرفه، علایق، کشور، شهر، فرهنگ و …)

سطح متوسطه B2
سطح متوسطه زبان روسی بوده و در این سطح زبان آموز قادر است تا منظور خود را در بسیاری از موقعیت ها بیان کرده و به برقراری ارتباط بپردازد. همچنین قادر است تا دیدگاه های شخصی خود را در موضوعات مرتبط ابراز کند و از تجربه های خود سخن بگوید. درک متون ادبی و توصیفی و روایی و درک دیدگاه نویسنده
 توانایی نوشتن یک متن غنی نظیر پایان نامه؛ توانایی نامه نگاری رسمی و غیررسمی
 قدرت درک در حد بسیار خوب و نسبتا دقیق مکالمات روزمره، اخبار، تبلیغات و برنامه های تلویزیونی و تشخیص روابط بین صحبت کنندگان
 توانایی صحبت کردن بر اساس استراتژی های موجود؛ صحبت در مورد هر آن چه که فرد دیده است و توانایی ابراز نظرات و عقاید خود و همچنین قدرت نسبی در تحلیل وقایع

سطح پیشرفته زبان روسی (C)

از دو زیر سطح C1 و C2 تشکیل می شود :
سطح پیشرفته C1
سطح پیشرفته زبان روسی بوده و زبان آموز در پایان این سطح قادر است در موقعیت های متعدد و مختلف که همراه با مسائل پیچیده است، منظور خود را به راحتی، با صراحت و به طرز روان بیان کند. برخورداری از قدرت درک مناسب در هنگام مطالعه متون پیچیده نظیر متون ادبیات روسی یا متون رسمی و اداری
 توانایی نوشتن انواع نامه، تز و مقاله
 توانایی شناسایی جزئیات در متن شنیداری در کنار تمام کلیات و نکات اصلی و قدرت تحلیل شنیده ها
 قدرت داشتن یک مکالمه حرفه ای و تداوم آن؛ بحث پیرامون یک موضوع و ارائه ادله و نظرات حرفه ای خود با طیف گسترده ای از واژگان و به طور صحیح از لحاظ قواعد دستور زبان

سطح پیشرفته C2
بالاترین سطح زبان روسی می باشد که در آن فرد تمامی مهارت های زبانی را در بالاترین سطح فرا گرفته است. فرد این توانایی را دارد تا هر آن چه که می خواند یا می شنود را به طور کامل و بدون مشکل متوجه شود. این فرد در این سطح می تواند منظور خود را در هر موقعیتی با تسلط کامل بر محتوای زبانی و المان های فرهنگی برساند که معادل با توانایی یک فرد روسی زبان در صحبت کردن می باشد. این فرد تفاوت های جزئی و ظریف در کاربردها و معانی زبانی را به خوبی تشخیص می دهد. نه تنها توانایی درک کامل تمامی متون به زبان روسی (از جمله زمینه های فلسفی، حرفه ای، ژورنال و ادبی) را دارد، بلکه می تواند به تفسیر آن متون بپردازد.
 توانایی نوشتن متونی را دارد که منعکس کننده دیدگاه های شخصی ش در ارتباط با موضوعات ومسائل پیچیده زبانی باشد.
 قدرت درک حداکثری گفته ها و مکالمات و سخنرانی ها از هر منبعی را دارد.
 قدرت صحبت کردن به طور کاملاً روان و پیوسته در هرموقعیت آشنا یا نا آشنایی را بدون آمادگی قبلی دارد.
 از دانش زبان شناختایی خوبی بهره مند بوده و واحد های زبانی و ساختارهای زبانی را کامل می شناسد. همچنین دایره واژگان بسیار وسیعی دارد.

در صورت تمایل به ارتباط با مشاوران با کارشناسان ایران روس برای ثبت نام در هر یک از سطوح آموزش زبان روسی   با ما تماس در ارتباط باشید:

شماره های ۰۹۳۶۴۵۵۲۹۰۰ – ۶۶۵۳۲۳۰۰ آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند و جهت سهولت در دسترسی در ساعات غیر اداری شماره همراه نیز در نظر گرفته شده است که همکاران ما  تماس شما و هم پیام های شما در واتس اپ را پاسخگو می باشند.

 

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :

دیدگاه ها بسته شده اند.